Sinds 1 oktober 2025 ben ik als bestuurder verbonden aan PluZorg. Graag stel ik me voor.

Mijn loopbaan ben ik gestart in de jeugdhulpverlening als pedagogisch medewerker voor orthopedagogische dagcentra, in de gehandicaptenzorg en kinderpsychiatrie. Hierna ben ik gaan leidinggeven in de zorgsector en rondde de studie bedrijfskunde af.
Vervolgens heb ik bij de Belastingdienst diverse directiefuncties mogen bekleden en verschillende organisatie brede procesoptimalisaties en reorganisaties aangestuurd.
Na bijna 10 jaar ben ik teruggekeerd naar de zorgsector. Eerst in de VVT sector en de afgelopen 6 jaar heb ik als manager zorg en bedrijfsvoering van de Zorgeenheid Chronische Zorg en Kwetsbare Ouderen voor het Reinier de Graaf Gasthuis in Delft gewerkt Naast de aansturing van de Zorgeenheid was ik opdrachtgever van ziekenhuis brede programma’s.
Ondertussen heb ik een goede start kunnen maken bij PluZorg en werk ik graag samen met cliënt (vertegenwoordigers), medewerkers, zorgbedrijven en samenwerkingspartners aan een stabiele basis en het bepalen van een gedeelde koers. Ik kijk uit naar onze samenwerking!
Ineke Buurma
Op maandag-, dinsdag- en donderdagmiddag is er een nieuwe bso groep gestart aan de Ooievaarsweg. Hier kunnen kinderen vanuit het speciaal onderwijs uit Hoorn een fijne naschoolse opvang genieten.
Mei 2024:
PluZorg wil graag kwalitatief goede zorg bieden. Zo ook aan thuiszitters; jongeren die uitgevallen zijn op school. De reden van deze uitval is vaak complex, soms spelen er zaken in de thuissituatie, is er een achterstand ontstaan op school, zijn er frustraties op diverse gebieden die zich uiten in (ongewenst) gedrag. Het kind kan het even niet meer bolwerken. Hiervoor is geen pasklare oplossing, er is bij iedere jongere maatwerk noodzakelijk.
Om ons te voorzien van goede richtlijnen en didactische leerlijnen hebben wij Angelique Fial aangesteld als projectmedewerker. Zij ondersteunt de PROV Jeugd en Gezin medewerkers van de Koninginneweg in Opmeer om de beginsituatie van de jongere in kaart te kunnen brengen en in te schatten wat deze jongere nodig heeft op sociaal-adaptief gebied en hoe we kunnen bepalen op welk niveau de schoolse activiteiten aangeboden dienen te worden.
Het doel is om de jongeren weer op de rit te krijgen om weer naar school te kunnen. Dat vergt een combinatie van begeleiding op het gebied van zelfregulerende functies én leeractiviteiten. Wanneer er namelijk alleen dagbesteding wordt geboden, wordt de afstand tot school groter. Maar met alleen leeractiviteiten krijgt het kind vaak nog geen inzicht in wat zijn of haar gedrag teweegbrengt, of waar het überhaupt vandaan komt of hoe je iets op een andere manier kunt zeggen of doen.
Zoals je van PluZorg gewend bent, denken wij niet in ‘stoornissen’, maar willen wij kijken naar waar het gedrag vandaan komt. Wij willen inzetten op het sociaal-adaptieve vermogen van een kind; het leren passend te reageren. Niet alleen sociaal wenselijk, maar het leren van manieren om aan te geven wat ze voelen en denken. Echter liggen aan het sociaal-adaptief vermogen een scala aan cognitieve, emotionele en motivationele processen ten grondslag die uiteindelijk het gedrag vormen. Door hierop in te zetten en dit te bespreken en ervaren kunnen kinderen meer controle krijgen over hun denken, voelen en handelen.
We starten deze pilot bij onze locatie in Opmeer en het doel is om deze informatie te gaan delen met de andere locaties binnen PluZorg/Heemz.org om zo een nog sterker aanbod te kunnen bieden op het gebied van dagbesteding gecombineerd met onderwijs .
Binnen PluZorg willen we werken vanuit ‘De bedoeling’. In maart 2023 hadden we hier een bijeenkomst over. In het filmpje zie je een compilatie van deze avond.